Een effectieve methode voor pijnverlichting en bewegingsverbetering.

Doel

Dry needling is een effectieve behandelmethode voor pijnklachten die worden veroorzaakt door triggerpoints. Triggerpoints zijn verharde plekken in de spieren die pijn, stijfheid en bewegingsbeperkingen kunnen veroorzaken.

Wat houdt de behandeling in?
Tijdens de dry needling behandeling brengt de fysiotherapeut met een dunne, steriele naald kleine prikjes in de triggerpoints aan. Dit stimuleert de spieren om te ontspannen en vermindert de pijn. De behandeling is over het algemeen pijnloos, maar u kunt tijdens of na de behandeling wat spierpijn ervaren. De meeste mensen ervaren direct na de behandeling verlichting van de pijnklachten. Het aantal benodigde behandelingen hangt af van de ernst van uw klachten. In de meeste gevallen zijn 3 tot 5 behandelingen voldoende.

Femke

Voordelen van Dry needling Roosendaal

Snelle pijnverlichting
Verminderde spierspanning
Betere beweeglijkheid
Versnelde revalidatie
Voor wie is de behandeling geschikt
Mensen met pijnklachten door verharde spieren (triggerpoints).
Tijdsduur behandeling
30 minuten inclusief administratietijd

Is Dry Needling iets voor mij?

Dry needling kan een effectieve behandeling zijn voor verschillende pijnklachten. Als u last heeft van pijnklachten door triggerpoints, is dry needling zeker het overwegen waard. Tijdens een intakegesprek met uw fysiotherapeut bespreekt u uw klachten en of dry needling een geschikte behandeling is. De fysiotherapeut kan u ook meer vertellen over de behandeling en wat u kunt verwachten.

Na de behandeling

U kunt direct na de behandeling last krijgen van spierpijn. Deze pijn is meestal mild en verdwijnt binnen een paar dagen.

In de meeste gevallen zijn 3 tot 5 behandelingen voldoende om de pijnklachten te verminderen. De fysiotherapeut kan u adviseren over het aantal benodigde behandelingen.

Maak vandaag nog een afspraak!

Ons team staat klaar om u te begeleiden bij uw klachten.

Ervaren therapeuten
Persoonlijke aandacht
Efficiënte behandelingen

Partners en organisaties waarmee wij samenwerken of bij zijn aangesloten

logo avans
kngf logo
logo-chronisch-zorgnet-01022020-1
vodderlogowit_voor_site
Logo-Stichting-FNS-klein-280px
logo qualiview

Veelgestelde vragen over dry needling

Heb je vragen over dry needling? Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen over deze effectieve methode voor pijnklachten.

Mensen met pijnklachten door triggerpoints, zoals nekpijn, rugklachten of hoofdpijn.

Een pijnloze behandelmethode met dunne naalden om verharde spieren (triggerpoints) te ontspannen.

Een behandling fysiotherapie waarin gebruikt wordt gemaakt van Dry-Needling, wordt volledig vergoed vanuit de aanvullende verzekering.