Algemene Voorwaarden

De algemene voorwaarden en privacyverklaring vindt u hieronder

Algemene Voorwaarden Fysiotherapie Dunant

 

Artikel 1: Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die tot stand komen tussen Fysiotherapie Dunant en haar patiënten.

 

Artikel 2: Behandelingsovereenkomst
De behandelingsovereenkomst komt tot stand op het moment dat de patiënt een afspraak maakt met Fysiotherapie Dunant. De patiënt is verplicht om alle informatie die relevant is voor de behandeling te verstrekken aan de behandelaar.

 

Artikel 3: Tarieven en Betaling
De tarieven voor de behandelingen zijn gebaseerd op de door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vastgestelde tarieven. De patiënt is verplicht om de factuur binnen 14 dagen na factuurdatum te betalen.

 

Artikel 4: Annulering
Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd. Bij latere annulering of bij het niet verschijnen op de afspraak, is Fysiotherapie Dunant gerechtigd om de gereserveerde tijd in rekening te brengen.

 

Artikel 5: Privacy
Fysiotherapie Dunant gaat zorgvuldig om met de persoonsgegevens van patiënten. De patiënt heeft het recht om zijn of haar persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen.

 

Artikel 6: Klachtenregeling
Cliënten kunnen een klacht indienen over de behandeling door Fysiotherapie Dunant. De klachtenregeling vindt u op de website van defysiotherapeut.

 

Artikel 7: Geschillen
Alle geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen Fysiotherapie Dunant en de patiënt, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar Fysiotherapie Dunant is gevestigd.

 

 

 


 

 

Privacyverklaring Fysiotherapie Dunant

 

Uw persoonsgegevens zijn bij ons in goede handen. Wij hechten veel waarde aan uw privacy en nemen onze verplichtingen onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) zeer serieus. In deze privacyverklaring leggen wij uit hoe wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens.

 

Uw privacy en onze verplichtingen
Wij houden ons aan de wet- en regelgeving van de AVG. Dat betekent dat:

 

  • Wij uw persoonsgegevens uitsluitend verwerken voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt, namelijk de uitvoering van de behandelovereenkomst.
  • Wij nooit meer gegevens van u vragen dan strikt noodzakelijk is voor dit doel.
  • Wij uw gegevens alleen delen met derden als u daar nadrukkelijk toestemming voor heeft gegeven, tenzij dit wettelijk verplicht is.
  • Wij verslagen en evaluaties veilig en beveiligd verzenden naar uw huisarts of behandelend specialist.
  • Wij persoonsgegevens alleen verstrekken aan partijen waarmee wij een verwerkersovereenkomst hebben afgesloten, zoals Fysiomanager en Qualiview.
  • Wij passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen om uw gegevens te beschermen.
  • Wij gegevens van minderjarigen uitsluitend verwerken met toestemming van een ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.
  • Wij op de hoogte zijn van de rechten en plichten die voortvloeien uit de AVG en hier strikt naar handelen.

 

U heeft het recht om uw gegevens in te zien, te laten aanpassen of te laten verwijderen. Voor meer informatie over uw rechten verwijzen wij u naar de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Welke gegevens verzamelen wij?
In onze praktijk verzamelen wij persoonsgegevens ten behoeve van het behandelproces. Deze gegevens komen voort uit de behandelovereenkomst en omvatten:

 

  • Voornaam, achternaam (en evt. partnernaam).
  • Adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres.
  • Geslacht en geboortedatum.
  • BSN, ID-/paspoort- of rijbewijsnummer.
  • Verzekeringsgegevens en gegevens van uw huisarts.
  • Gezondheidsgegevens die relevant zijn voor uw behandeling.

 

Wij zijn wettelijk verplicht deze gegevens conform de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) 15 jaar te bewaren.

 

Toegang tot uw gegevens
Naast uw behandelend fysiotherapeut heeft een beperkt aantal personen binnen onze praktijk toegang tot uw gegevens. Dit kunnen bijvoorbeeld administratieve medewerkers, stagiaires, waarnemers of andere fysiotherapeuten zijn. Iedereen die toegang heeft, is gebonden aan strikte geheimhouding en de maatregelen zoals beschreven in dit document.

 

Beveiliging van uw gegevens
Wij nemen uitgebreide beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen:

  • Er wordt dagelijks een back-up gemaakt van uw gegevens om deze bij een technische calamiteit te kunnen herstellen.
  • Onze computers zijn voorzien van noodvoorzieningen en beveiligd met een firewall.
  • Alle computers zijn beschermd met individuele wachtwoorden, en medewerkers loggen in met hun eigen account.
  • Beeldschermen schakelen automatisch uit wanneer ze enkele minuten niet worden gebruikt.
  • Wij gebruiken beveiligde e-mail via KPN. Persoons- en gezondheidsgegevens kunnen alleen door u worden geopend via een beveiligde omgeving.
  • Correspondentie met artsen en andere behandelaars verloopt via Zorgmail, Zorgdomein of beveiligde e-mail. Indien u geen toestemming geeft, worden er geen gegevens gedeeld. U kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
  • Gegevensverstrekking aan derden zoals werkgevers of verzekeraars gebeurt alleen na uw schriftelijke toestemming.
  • Medische gegevens worden nooit gedeeld met familieleden van patiënten.
  • Onze medewerkers zijn opgeleid en geïnformeerd over het belang van deze maatregelen en het beschermen van uw gegevens.

 

Uw toestemming
Vanaf de eerste afspraak wordt van u verwacht dat u instemt met deze privacyverklaring.

 

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?
Wij helpen u graag verder.

 

Fysiotherapie Dunant
Uw privacy, onze zorg.